Wij staan voor u klaar.

Ook als het even tegen zit.

Vierde kwartaal; toekomstbestendig

Met een team van zo'n 60 medewerkers staan wij iedere dag voor u klaar met raad en daad. De groep wAdviseur Martijn Treffers aar wij onderdeel van uitmaken staat inmiddels in de top 10 van onafhankelijke verzekeringsbedrijven. Een prestatie wat geen doel op zich was, maar waar wij wel erg trots op zijn. Quorim heeft een breed inkoopkanaal zodat wij in nagenoeg alle gevallen  een passende oplossing kunnen bieden. Dat doen wij in de Nederlandse markt, op de assurantiebeurs maar ook via het coverholderschap bij Lloyd's. Aan de " buitenkant" van ons bedrijf heeft u in alle gevallen te maken met uw vaste aanspreekpunten: Quorim adviseurs

Overname VAB Boeijen

Vanaf 1 januari gaat het verzekeringsbedrijf VAB Boeijen verder onder de naam Quorim de Kempen. De overname is een logisch gevolg van de samenwerking in de afgelopen 4 jaar. De vertrouwde gezichten en aanspreekpunten gaan mee naar Quorim.

Wij heten de relaties van VAB Boeijen van harte welkom en beloven hen onze inzet en professionaliteit.

Lees hier meer over de overname van VAB Boeijen.

Uw zorgverzekering

Het percentage Nederlanders dat jaarlijks switcht van zorgverzekering schommelt al jaren tussen de zes en zeven procent. De laatste jaren is het aantal overstappers stabiel. Het lijkt erop dat het aantal overstappers in 2019 hoger ligt. 1,25 miljoen Nederlanders verwacht volgend jaar over te stappen van zorgverzekering.De oorzaak van de stijging in het aantal overstappers kent men toe aan het aanbod collectieve zorgverzekeringen. In 2019 zijn er namelijk veel collectieven die komen te vervallen. Iets dat voorgaande jaren helemaal niet speelde.

De meeste verzekeraars passen ieder jaar in november hun verzekeringspakketten aan. Gelukkig hoort u dit altijd ruim opZorgverzekering 2018 tijd. In dezelfde maand krijgt u namelijk van uw verzekeraar een bericht met wat er voor u verandert. Denk hierbij aan de premie, vergoedingen en contracten. In de meeste gevallen vinden er aanpassingen plaats en dan is het wellicht verstandig op onderzoek uit te gaan. Dit is afhankelijk van uw zorgbehoefte.

In 2019 blijft het verplichte eigen risico €385,-. U kunt ook voor een vrijwillig eigen risico kiezen. Dit wordt vaak gekozen door mensen die weinig zorg nodig hebben. Uw maandpremie gaat dan omlaag.

Quorim helpt u graag bij het kiezen van de best passende zorgverzekering. Hiervoor kunt u gebruik maken van onze zorgvergelijker.

Vergelijk hier uw zorgverzekering.

En toen was daar de Brexit

Over bestendigheid gesproken...

De regeringsleiders van de EU-landen hebben hun zegen gegeven aan het Brexit-akkoord. Op een top in Brussel stemden zij 25 november in met het lijvige scheidingsverdrag én een politieke verklaring over de relatie na het Britse vertrek. Op 29 maart 2019 verlaat het Verenigd Koninkrijk de Unie. In het principeakkoord wordt de Britse uittreding geregeld.Brexit en verzekeren

Graag geven wiij u hierbij een update ten aanzien van de voortgang van deze voorbereidingen. Een aantal verzekeraars en Lloyd’s syndicaten hebben hun hoofdkantoor in Londen. De aanstaande Brexit leidt ertoe dat deze partijen niet langer verzekeringen mogen aanbieden op de Nederlandse markt. De zogenoemde paspoortfunctie komt ten gevolge van de Brexit te vervallen. Dit betekent dat deze verzekereraars nagenoeg allemaal hun vestiging gaan verhuizen van Londen naar het Europese vaste land. Een aantal verzekeraars verhuist bijvoorbeeld naar Brussel, andere naar Amsterdam of Munchen. Los van enkele adminstratieve gevolgen voor ons als adviseur zal u hier als klant  weinig tot niets van merken.

De voorwaarden en de premies blijven hetzelfde. Alleen zal de ondertekenaar van de offerte en de polis veranderen. Verzekeraars lopen hiervoor nu een notificatieprocedure bij de De Nederlandse Bank. Een aantal verzekeraars zal in afwachting hiervan een verzekeringsovereenkomst aanbieden voor bepaalde tijd, te weten tot en met 31 december 2018. Vervolgens zal er een nieuw aanbod volgen. De verzekeringen die stilzwijgend prolongeren zullen worden opgezegd en per dezelfde datum zal er een nieuw aanbod komen vanuit de nieuwe entiteit.

Nieuwsbrieven uit het vierde kwartaal

Dit zijn de nieuwsbrieven die wij in het vierde kwartaal hebben uitgegeven. De hyperlinks in de nieuwsbrieven werken niet meer maar de onderwerpen zijn op onze site in de zoekbalk terug te vinden.

Direct contact Stel uw vraag Afspraak maken

Welkom bij Quorim

De oorsprong van Quorim gaat vele jaren terug. De rechtsvoorgangers zijn al in de jaren zeventig begonnen met het adviseren van bedrijven en particulieren. Op onze site treft u regelmatig nieuwsonderwerpen aan die u als particulier of als bedrijf kunnen helpen bij het maken van uw keuzes. Wij adviseren ondernemers en particulieren op het gebied van risicobeheer en verzekeringsoplossingen.

Sinds 2023 maakt Quorim onderdeel uit van Summa Groep.

Quorim BV

Pettelaarpark 110 (hoofdkantoor)

5216 PS  's-Hertogenbosch

Fax: 088-7654099
info@quorim.nl

Direct contact

Telefoon

info@quorim.nl

Adresgegevens

Vestiging 's-Hertogenbosch

Pettelaarpark 110 (hoofdkantoor)

5216 PS  's-Hertogenbosch

Vestiging Ekkersrijt
Ekkersrijt 4607
5692 DR Son en Breugel

Van maandag t/m vrijdag geopend
van 08.30 uur tot 17:30 uur *

Stel uw vraag

Wij staan u graag te woord! Vul uw vraag en gegevens in en wij reageren zo snel mogelijk.

Afspraak maken

Direct contact