In iedere markt thuis

Het is ons niet snel te gek.

Verzekeren van werkloosheid

01-03-2013

Vijf jaar geleden koos 20% van de klanten voor het verzekeren van werkloosheid. Nu is dat meer dan een kwart. “Mensen maken zich natuurlijk grote zorgen over de gevolgen van de crisis. Je baan verliezen in deze tijd kan desastreuze gevolgen hebben voor het gezinsleven”, verduidelijkt Marieke van Zuien, directeur customer & corporate van BNP Paribas Cardif. “Dat zie je ook terug in de toename van het aantal WW-dekkingen. Dat is een significante stijging. De angst voor een onzekere toekomst wordt direct vertaald in het gedrag van de Nederlander.”


Meer stress
“Die angst is gegrond want we zien in de media diverse verhalen over de werkloosheid in Nederland die in januari sterk is opgelopen naar 7,5 procent”, zegt Marieke van Zuien. “Cijfers van het BKR lieten zien dat steeds meer mensen achterlopen met het betalen van hun hypotheek en steeds meer Nederlanders moeten gedwongen hun huizen verkopen omdat ze de maandelijkse hypotheeklasten niet meer kunnen betalen. Het is daarom niet verwonderlijk dat het consumentenvertrouwen in februari naar een historisch dieptepunt is gedaald. Nederland verkeert voor de derde keer in een aantal jaren in een recessie en de Nederlander voelt die economische malaise in het privéleven. Uit ons onderzoek komt naar voren dat vier op de tien Nederlanders meer stress ervaren door de crisis.”

Minder romantiek
Om de negatieve invloeden van de crisis tot een minimum te beperken, bespaart de Nederlander vooral op grote uitgaven. Het onderzoek van BNP Paribas Cardif laat bijvoorbeeld zien dat 36% van de Nederlanders een verre reis uitstelt, gevolgd door het uitstellen van de aankoop van een auto met 30%. Van de respondenten stelt 8% een huwelijk uit vanwege de crisis en 7% wacht nog even met het krijgen van kinderen. De crisis zorgt niet alleen voor besparingen op grote uitgaven, de Nederlander geeft ook aan dat hij sommige zaken meer of minder doet dan vijf jaar geleden. Dat men de crisis in de portemonnee voelt, blijkt uit het feit dat men eerder minder (30%) dan meer (18%) spaart. Van de Nederlanders is 64% meer op zoek naar aanbiedingen en gaat de helft vaker/meer boodschappen doen bij goedkopere supermarkten. De crisis is zelfs goed voor het milieu, want 53% van de Nederlanders let meer op het energie- en waterverbruik.

Terug
Direct contact Stel uw vraag Afspraak maken

Welkom bij Quorim

De oorsprong van Quorim gaat vele jaren terug. De rechtsvoorgangers zijn al in de jaren zeventig begonnen met het adviseren van bedrijven en particulieren. Op onze site treft u regelmatig nieuwsonderwerpen aan die u als particulier of als bedrijf kunnen helpen bij het maken van uw keuzes. Wij adviseren ondernemers en particulieren op het gebied van risicobeheer en verzekeringsoplossingen. 

Sinds 2023 maakt Quorim onderdeel uit van Summa Groep.

Contact

Quorim BV

Pettelaarpark 110 (hoofdkantoor)    

5216 PS  's-Hertogenbosch

Tel: 088-7654054
Fax: 088-7654099
info@quorim.nl 

Direct contact

Telefoon

088-7654054

E-mail

info@quorim.nl


Adresgegevens

Vestiging 's-Hertogenbosch

Pettelaarpark 110 (hoofdkantoor)    

5216 PS  's-Hertogenbosch

Vestiging Ekkersrijt
Ekkersrijt 4607
5692 DR Son en Breugel


Openingstijden

Van maandag t/m vrijdag geopend
van 08.30 uur tot 17:30 uur *

Stel uw vraag

Wij staan u graag te woord! Vul uw vraag en gegevens in en wij reageren zo snel mogelijk.

Afspraak maken

Direct contact
Stel uw vraag
Afspraak maken
Top